Veelgestelde vragen

Schoenen voor steunzolen

Binnen de collecties van Mephisto, Allrounder, Sano en Mobils hebben bijna al onze schoenen een uitneembaar voetbed. Bij elke schoen kan u in de kenmerken terugvinden of de zool al dan niet uitneembaar is. U kan bij de filters ook de keuze maken om enkel de schoenen te zien waarvan het voetbed uitneembaar is. Zo hebt u onmiddellijk een duidelijk overzicht van de mogelijkheden. 

De collectie Mobils is evenwel volledig toegespitst op mensen met steunzolen. Niet enkel beschikken de Mobils schoenen en sandalen over een uitneembaar voetbed, de modellen zijn ook iets breder zodat de steunzool hier makkelijk in past.

Indien u verdere vragen heeft over onze modellen voor steunzolen kan u ons steeds telefonisch contacteren op 0472/70.20.73 of via mail contact@mephisto-schoenen.be

Beschikbaarheid maten

Over het algemeen zijn onze damesmodellen te verkrijgen van maat 35 tot maat 42 en de herenmodellen van maat 39 tot maat 46. In al onze schoenen, behalve de sandalen, zijn ook halve maten te verkrijgen. Uiteraard hebben wij niet al deze maten ten alle tijden op voorraad.

Wanneer u een bepaalde schoen bekijkt, ziet u onmiddellijk welke maten wij nog op voorraad hebben. Indien uw maat niet meer beschikbaar is mag u ons steeds contacteren met de vraag of wij deze maat nog kunnen bestellen voor u. 

Beschadigd/foutief product

Contacteer binnen de 7 dagen na ontvangst onze klantenservice via contact@mephisto-schoenen.be of telefonisch via 0472/40.20.73 met vermelding van uw ordernummer en wij helpen u graag verder.

Kosten retourneren

Bij het retourneren/omruilen is de klant zelf volledig verantwoordelijk voor de verzendingskosten. Uiteraard kan je de schoenen gratis komen omruilen/retourneren in de winkel.

Een artikel retourneren

Je kan je schoenen gratis omruilen in onze winkel.

Daarnaast kan je ook je bestelling terugsturen binnen de 14 dagen na ontvangst. Hiervoor meld je eerst je retour aan, telefonisch via 0472/70.20.73 of via mail naar retour@mephisto-schoenen.be Gelieve duidelijk te vermelden of u graag een terugbetaling heeft of liever een omruiling voor een andere maat. 

De schoenen moeten teruggestuurd worden naar: 
Mephisto Shop Gent
Mageleinstraat 35
9000 Gent

Bij het retourneren/omruilen is de klant zelf volledig verantwoordelijk voor de verzendingskosten.

Enkel artikelen die zich in de originele en onbeschadigde verpakking bevinden, samen met alle toebehoren en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen. Bij schoendozen is het belangrijk dat ze onbeschadigd aankomen.

Zullen in geen geval worden teruggenomen:

  • gedragen schoenen
  • schoenen met (licht) beschadigde zolen
  • schoenen zonder oorspronkelijke verpakking
  • schoenen waarvan toebehoren zoals zolen, veters, extra zakjes ontbreken
  • schoenen die door verkeerd gebruik zijn beschadigd

Deze voorwaarden van herroeping van de bestelling en het vermelde retouradres gelden enkel voor producten aangekocht in de webshop.

Gelieve bij de aankondiging van uw retour via e-mail of op de teruggestuurde factuur uw bankrekeningnummer te noteren waarop we de terugbetaling mogen doen. Het door u betaalde bedrag, excl. verzendkosten, wordt binnen de 14 dagen teruggestort.  

Verzendkosten

Voor bestellingen boven de 75 euro binnen België rekenen we geen verzendkosten aan. Dit is volledig gratis. Valt het bedrag van je aankoop onder de 75 euro, dan betaal je 5 euro verzendingskosten. 

Wanneer u een bestelling plaatst vanuit Nederland, Luxemburg, Frankrijk of Duitsland bedragen de verzendingskosten 10 euro. 

Wilt u vanuit een ander land een bestelling plaatsen? Neem dan gerust contact met ons op via contact@mephisto-schoenen.be voor de correcte tarieven. 

Bij het terugzenden van een product liggen de gehele verzendingskosten bij de consument zelf. Wanneer u komt ruilen in de winkel is dit uiteraard volledig gratis. 

Leveringstermijn

Wij doen er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk bij u te krijgen en voorzien een leveringstermijn van ongeveer 4 werkdagen. 

Leveringsmethode

De levering van uw bestelling gebeurt steeds door Bpost. U hebt zelf de keuze waar u het pakket laat afleveren: 

  • Thuis of op een ander adres naar keuze. Wanneer u niet thuis bent als Bpost de bestelling aanbiedt, zal de chauffeur een briefje achterlaten. U kan dan kiezen om een tweede aanmelding aan te vragen of zelf het pakje op te halen in het vermelde postkantoor. 
  • In een postpunt of afhaalpunt van Bpost
  • In een pakjesautomaat

Betalen met een geschenkbon/waardebon

Wilt u betalen met een geschenk of waardebon? Dan moet u enkel in stap 4 van het bestelproces de unieke code invullen en eventueel de bijhorende pincode. De webshop zal dan automatisch uw bon in mindering brengen. 
Een waardebon of geschenkbon wordt niet geretourneerd, geruild of in geld omgezet.

Klantenkaart

Dankzij onze klantenkaart kan u genieten van een klantentegoed van 5% op al uw aankopen, zowel online als offline. Uw tegoed wordt bij ons digitaal bijgehouden en u heeft bij uw aankoop steeds de keuze om dit te verzilveren. 

Het klantentegoed is niet van toepassing op afgeprijsde artikelen of bij aankoop van geschenkbonnen, onderhoudsproducten, veters, zolen en herstellingen. Het klantentegoed is niet cumuleerbaar met andere kortingen, niet in te ruilen tegen geld en wordt niet teruggegeven in geld of tegoedbon. 

Betaalmogelijkheden

Bestellen en betalen gebeurt online, wij accepteren betalingen via KBC-Paypage en ondersteunen alle grote kredietkaarten en debetkaarten. Nadat je een bestelling hebt geplaatst ontvang je een tweetal e-mails. De eerste is een bevestiging van je bestelling en de tweede is een verzendbevestiging.

U kan op onze website betalen op verschillende manieren: 

  • Bancontact
  • Bancontact App
  • Visa
  • Mastercard
  • Maestro
  • KBC betaalknop 
  • Belfius Directnet
  • Bankoverschrijving

Veilig betalen

Wanneer u een bestelling plaatst, zal alle informatie die betaalgegevens bevat via een beveiligde verbinding door KBC-Paypage worden verwerkt. Alle informatie die hier verzonden wordt, is gecodeerd op een manier dat het niet te bereiken of te lezen is door eventueel kwaadwillende derden. 

Een geschenkbon bestellen

Het is momenteel nog niet mogelijk om online een geschenkbon aan te kopen. U kan hiervoor uiteraard wel steeds in onze winkels terecht! 

Mijn bestelstatus

Onder ‘Mijn Profiel’ – ‘Mijn bestellingen’ ziet u een overzicht en de huidige status van al uw bestellingen. Heeft u hierover toch nog een vraag, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via het telefoonnummer 0472/70.20.73 of via mail contact@mephisto-schoenen.be.

Mijn bestelling wijzigen/annuleren

U kan uw bestelling wijzigen of annuleren door telefonisch contact op te nemen op het nummer 0472/70.20.73 of een mail te sturen naar contact@mephisto-schoenen.be. Opgelet! Wij kunnen uw bestelling enkel wijzigen of annuleren wanneer deze nog niet verwerkt is.

Een bestelling plaatsen

Al de producten op onze website kan u online aankopen en betalen via de beveiligde site van KBC Paypage met bancontact, mastercard, visa en bankoverschrijving.

Stappenplan online aankoop:
a. Kies het gewenste product in de juiste maat.
b. Klik op “Plaats in winkelwagen” U krijgt nu een overzicht van uw bestelling, hier kan u eventueel nog het aantal aanpassen of een artikel volledig verwijderen. 
c. Klik op “naar de kassa” om verder af te rekenen.
d. In stap 2 ‘persoonlijke informatie’ krijgt u de keuze om aan te melden, een nieuw profiel aan te maken of af te rekenen als gast. 
e. Vervolgens vult u de nodige gegevens in of controleert u de ingevulde gegevens. In deze stap kan u eventueel een opmerking aan de bestelling toevoegen. Hier gaat u ook akkoord met de algemene voorwaarden. 
f. Bij stap 3 kan u de gewenste leveringsmethode kiezen. 
g. U komt nu op de betaalpagina terecht waar u nog een laatste maal een overzicht krijgt van uw bestelling en kan u eventueel een cadeaubon of waardebon code invullen. Is alles correct? Dan kan u nu klikken op “ga door met betaling”
h. U wordt nu automatisch doorverbonden naar de betaalpagina van KBC.
i. Na de betaling ontvangt u een bevestiging van uw bestelling. 

Van zodra wij uw bestelling ontvangen zullen wij deze zo spoedig mogelijk verwerken en naar het opgegeven leveringsadres versturen. Wij voorzien een leveringstermijn van ongeveer 4 werkdagen.

Opmerking: Wanneer de door u bestelde producten, op hetzelfde moment in de winkel worden verkocht, krijgt de verkoop in de winkel voorrang. In dit geval storten wij het betaalde bedrag zo snel mogelijk terug op uw rekening. Pas wanneer u een bevestigingsmail van verzending heeft ontvangen, zijn de schoenen definitief van u. 

Footer