Klantenservice

Chat

Chat

Chat op de website

Whatsapp

Whatsapp

0472/70.20.73

Phone

Bellen

0472/70.20.73

Mail

Email

Contacteer ons

Bestellen

Al de producten op onze website kan je online aankopen en betalen via de beveiligde site van Multisafepay (bancontact, kredietkaart, Ideal) of bankoverschrijving

Stappenplan online aankoop:

  1. Kies het gewenste product in de juiste maat.
  2. Klik op ‘toevoegen aan winkelwagen’
  3. Je kan nu verder shoppen of ineens naar je winkelwagen gaan via het icoontje recht bovenaan de pagina.
  4. In je winkelwagen zie je nu een overzicht van je bestelling, hier kan je eventueel nog het aantal aanpassen of een artikel volledig verwijderen.
  5. Klik op “Afrekenen” om verder af te rekenen.
  6. Nu kan je kiezen om aan te melden, een account aan te maken of af te rekenen als gast. Heb je al een klantenkaart in de winkel? Kies dan ook voor de groene knop ‘registreer en bestel’.
  7. Op de pagina ‘order & betaalformatie’ krijg je nog eens een overzicht de verzendinformatie, kies je een betaalmiddel en kan je eventuele bedrijfsgegevens invullen. Ook kan je hier nog een opmerking aan je bestelling toevoegen. Rechts in beeld krijg je nog een overzicht van je bestelling en je klantenkorting. Heb je een bon dan kan je die ook hier gebruiken.
  8. Klik rechts onderaan op ‘verder naar bestellen’ om door te gaan.
  9. Indien je gekozen hebt voor een levering via Bpost kom je nu in de Bpost module terecht waar je nog even de leveringsgegevens nakijkt en bevestigt of een postpunt/pakjesautomaat kiest.
  10. Je komt op het laatste overzicht van jouw bestelling en kan nu de bestelling betalen met de knop ‘Betalen en aankoop afronden’

Zodra wij jouw bestelling verweken we deze zo spoedig mogelijk zodat deze naar het opgegeven leveringsadres kan verstuurd worden.

Opmerking: Wanneer de door jou bestelde producten op hetzelfde moment in de winkel worden verkocht, krijgt de verkoop in de winkel voorrang. In dit geval storten wij het betaalde bedrag zo snel mogelijk terug op jouw rekening. Pas wanneer je  een bevestigingsmail van verzending hebt ontvangen, zijn de schoenen definitief van jou. 

Lukt het jou niet om online een bestelling te plaatsen? Stuur ons dan gerust een mailtje zodat wij de bestelling voor jou kunnen ingeven. Gelieve het gewenste model, kleur en maat te vermelden alsook de volledige adresgegevens en of je al dan niet een klantenkaart hebt bij ons. 

Geen held met e-mail? Bel ons dan gerust op het nummer 0472/70.20.73 zodat we de bestelling voor jou kunnen ingeven zodra de drukte in de winkel dit toelaat.

Onder ‘Mijn Account’ kan je een overzicht van je bestellingen terugvinden. Bij elke bestelling kan je de huidige status raadplegen. 

Heb je hierover toch nog een vraag, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via het telefoonnummer 0472/70.20.73, de chat op de website of via mail contact@mephisto-schoenen.be.

We proberen om al de bestellingen die binnenkomen steeds zo snel mogelijk te verwerken. Hierdoor is het niet altijd mogelijk om achteraf nog een wijziging aan je bestelling door te voeren. Bel ons gerust op om te bekijken wat we nog kunnen doen op het nummer 0472/70.20.73 

Je kan altijd kiezen om je bestelling af te ronden als gast en dus geen account aan te maken.

Het aanmaken van een account heeft wel enkele voordelen:

  • Je geniet van 5% klantenkorting op je volgende aankoop.
  • Snel en makkelijk je bestellingen raadplegen
  • Makkelijk zelf je gegevens aanpassen
  • Je adresgegevens worden bewaard waardoor je sneller kan bestellen

Betalen

Online betalen kan met:

  • Betaling met debet kaart:
    Bancontact of Maestro. Je kan kiezen om je betaling uit te voeren met je Bancontactkaart (kaartlezer nodig) of via de Bancontact-app op je smartphone.
  • Betaling met kredietkaart
    Visa of MasterCard. Bij deze betaalmethode wordt ook de verificatiecode van de kaart gevraagd. Deze controle gaat na of je kaart niet gebruikt wordt door een ongeautoriseerd persoon. Indien je kiest om te betalen met een kredietkaart, wordt het bedrag onmiddellijk na je bevestiging van betaling van je kaart gedebiteerd.
  • Betaling rechtsreeks via Belfius Online of KBC online
  • Betaling met overschrijving
    Je zal na je bestelling een e-mail ontvangen met een orderbevestiging en alle betaalinstructies. Bij een betaling met bankoverschrijving ontvangen wij jouw betaling meestal niet onmiddellijk en is de leveringstermijn soms langer. Je hebt 3 dagen de tijd om jouw bestelling te betalen. Betaal je niet binnen de 3 dagen, dan wordt jouw bestelling automatisch geannuleerd.
  • Betaling met iDEAL
    Deze betaalmethode kan enkel uitgevoerd worden met Nederlandse bankkaarten

Indien je een geschenkbon of waardebon hebt kan je deze uiteraard ook online gebruiken. Tijdens de betaling vul je de unieke code en pincode in die vermeld staan op je bon.  De waarde van jouw bon wordt dan onmiddellijk in mindering gebracht. 

Heb je de code en/of pincode niet? Bel 0472 70 20 73 of mail naar contact@mephisto-schoenen.be Wij helpen je graag verder!

Een geschenkbon of waardebon kan niet worden geretourneerd, geruild of in geld worden omgezet.

Bij elke bestelling zit een bestelbon. 
Heb je graag een btw-factuur? Dan kan je ervoor kiezen om je bedrijfsgegevens toe te voegen bij het invullen van je gegevens. 

Om de veiligheid van jouw online transactie te verzekeren, werken we samen met Multisafepay. Alle online betalingen worden verwerkt via hun beveiligd systeem, waarmee je bankgegevens steeds versleuteld worden bij verzending over het internet. Verlies of diefstal van je identiteits- of kredietkaartgegevens wordt hierdoor tot een minimum beperkt.

Levering & afhaling

De levering van jouw bestelling gebeurt steeds door Bpost. Je hebt zelf de keuze waar je het pakket laat afleveren: 

  • Thuis of op een ander adres naar keuze. 
  • In een postpunt of afhaalpunt van Bpost
  • In een pakjesautomaat van Bpost 

Zodra jouw pakket bij ons vertrekt, krijg je steeds een verzendbevestiging met een track and trace. In deze mail vind je een link waarmee je de exacte leveringsstatus van jouw pakket kan volgen.

Als je niet thuis zal zijn op het moment van de levering kan Bpost je pakje leveren op een door jou gekozen plaats. Daarvoor dien je wel je leveringsvoorkeuren in te stellen.

  • Surf naar de website of download de My bpost app.
  • Geef de gegevens in die je gebruikt bij het bestellen van een pakje.
  • Selecteer je favoriete leveringslocatie als je niet thuis bent:
    • een Afhaalpunt of Pakjesautomaat in je buurt
    • een veilige plaats (bv. carport, tuinhuisje, onder een afdakje ...)
    • een buur

Voor elk pakje dat je verwacht, stuurt Bpost je een afzonderlijke e-mail. Daarin kan je telkens je leveringsvoorkeur voor dat specifieke pakje wijzigen. (Je wil bijvoorbeeld een andere buur kiezen omdat je eerder gekozen buurman straks op vakantie gaat.)

Tip: Via de My bpost app volg je al je pakjes in één oogopslag en kan je tot 5 minuten voor de levering aanpassen waar je pakje van bpost geleverd wordt.

Bestellingen die geplaatst worden voor 16u en online betaald worden of via een instant overschrijving worden meestal de dag nadien geleverd door Bpost. 

Zodra jouw pakket bij ons vertrekt, krijg je steeds een verzendbevestiging met een track and trace. In deze mail vind je een link waarmee je de exacte leveringsstatus van jouw pakket kan volgen.

Voor bestellingen boven de 75 euro naar een Belgisch adres rekenen we geen verzendkosten aan. Dit is volledig gratis. Valt het bedrag van je aankoop onder de 75 euro, dan betaal je 5 euro verzendingskosten. 

Wanneer je een bestelling plaatst vanuit Nederland bedragen de verzendingskosten 9 euro. Vanuit Luxemburg, Frankrijk of Duitsland komt dit op 12 euro.

Wil je vanuit een ander land een bestelling plaatsen? Neem dan gerust contact met ons op via contact@mephisto-schoenen.be voor de correcte tarieven. 

Je kan bij je bestelling ervoor kiezen om deze op te halen in onze winkel in Gent of Oostende. Wij houden je dan via mail op de hoogte wanneer je bestelling klaar is om opgehaald te worden. 

Wanneer je de bestelling komt ophalen kan je de schoenen passen en eventueel alsnog kijken voor een ander paar of kiezen voor een terugbetaling via overschrijving. 

Zeker! Laat gewoon even weten in het veld ‘opmerking’ dat je graag een geschenkje wilt en wij pakken het met veel plezier in voor jou. 

Retourneren & ruilen

Niet tevreden van je bestelling? Wij aanvaarden terugzendingen binnen de 14 kalenderdagen na levering. Mail naar retour@mephisto-schoenen.be of bel naar 0472/70.20.73 om jouw retourzending aan de melden. 

Indien je in onze winkels omruilt is dit volledig gratis

  • een retour opsturen kan ook op eigen kosten naar: Mephisto Shop – Mageleinstraat 35 9000 Gent. Dit kost bij Bpost ongeveer €5.
  • Gelieve steeds het bijgevoegde retour-document correct in te vullen zodat het voor ons duidelijk is of je een omruiling of terugbetaling wenst. Zo kunnen we je retour zo snel en correct mogelijk afhandelen. 

Je stuurt of brengt producten terug in de originele en onbeschadigde verpakking, samen met alle toebehoren.  We raden aan om hiervoor de originele verzenddoos te hergebruiken. In het geval van beschadiging van de goederen of de originele verpakking, staat de klant in voor de waardevermindering.

  • Gedragen schoenen of gebruikte lederwaren
  • Schoenen met (licht) beschadigde zolen
  • Schoenen zonder oorspronkelijke verpakking
  • Schoenen waarvan toebehoren zoals veters, zolen, hieltjes, extra zakjes ontbreken.
  •  Artikelen die speciaal voor de klant werden besteld.

Deze voorwaarden van herroeping van de bestelling en het vermelde retouradres gelden enkel voor producten aangekocht in de webshop.

Indien u in onze winkels omruilt is dit volledig gratis, een retour opsturen kan ook op eigen kosten. Dit kost bij Bpost ongeveer €5.

5% klantenkorting

Bij elke aankoop krijg je een mooie klantenkorting*. Je spaart telkens 5% van jouw aankoopbedrag, zowel online als offline. Dit tegoed houden we bij op jouw digitale klantenkaart. Bij een volgende aankoop wordt deze korting automatisch in mindering gebracht. Je kan er ook altijd voor kiezen om de korting niet te verrekenen en op te sparen voor een volgende aankoop.

*Het klantentegoed is niet van toepassing op afgeprijsde artikelen of bij aankoop van geschenkbonnen, onderhoudsproducten, veters, kousen, zolen en herstellingen. Het klantentegoed is niet cumuleerbaar met andere kortingen en wordt niet teruggegeven in geld of tegoedbon.

Je kan deze online gebruiken indien je email adres bij ons geregistreerd is.

  1. Klik rechtsboven op ‘inloggen’
  2. Klik bij ‘Nieuwe klant of klant in de winkel?’ op de groene knop ‘registreer hier’
  3. Vul bij ‘bestaand klantenaccount linken’ het e-mailadres in dat je hebt opgegeven in onze winkel. Vergeet ook niet de algemene voorwaarden te aanvaarden.
  4. Je ontvangt een mail met daarin een link om je wachtwoord in te stellen.
  5. Log in met het e-mailadres en het zelf gekozen wachtwoord.

Heb je bij je bezoek aan de winkel geen email adres achtergelaten? Contacteer ons dan gerust om deze toe te voegen aan je klantengegevens zodat jouw korting online beschikbaar wordt.

Bel 0472 70 20 73 of mail naar contact@mephisto-schoenen.be Wij helpen je graag verder! 

Door een account aan te maken neem je automatisch deel aan onze klantenkorting. Vanaf je eerste online aankoop spaar je dus 5% van je aankoopbedrag die je in mindering kan brengen bij je volgende bestelling. 

Je vindt altijd een actueel overzicht van je openstaande korting in jouw online account. Naast je korting kan je hier ook je profielgegevens en een overzicht van al je aankopen terugvinden.

Geschenkbon

Zeker! Je kan een geschenkbon ook online aankopen. De bon zal dan zowel online gebruikt kunnen worden als in onze winkels in Gent & Oostende.

Een geschenkbon kan aangekocht worden voor een bedrag naar keuze. Bij de bestelling kan je kiezen om de bon naar jouw mail of ide van de gelukkige ontvanger te sturen of hem via Bpost te laten versturen in een geschenkverpakking. Na een drietal werkdagen wordt deze bij jou of rechtstreeks bij de gelukkige geleverd. Zoals je zelf wilt. 

De geschenkbon is 2 jaar geldig na afgifte.

Bij aankoop van een geschenkbon kan geen waardebon of andere geschenkbon in mindering worden gebracht. Dit kan enkel bij aankoop van producten.

De geschenkbon is 2 jaar geldig na afgifte. 

Is je bestelling duurder dan de waarde van je bon? Dan betaal je het resterende bedrag met een betaalmethode naar keuze.

Is je bestelling goedkoper dan de waarde van je bon? Dan ontvang je automatisch een nieuwe bon met het resterende bedrag via mail.

Schoenmaat & onderhoud

Mephisto werkt met Engelse maten. Deze kan je terugvinden op de binnenzool van je schoenen en ook aan de binnenkant van de schoen zelf en staat achter EUR
 

Ken je je EUR maar niet? Dan kan je altijd in onze matentabel kijken met welke EUR maat jouw maat overeenkomt.

Kunnen jouw schoenen ook wel eens een grondige opfrisbeurt gebruiken?

Wij hebben per materiaal opgelijst hoe je best je schoenen proper maakt en behandelt, zodat zij ook de liefde en verzorging krijgen die ze verdienen. Lees onze onderhoudstips hier.

Klachten

Contacteer binnen de 7 dagen na ontvangst onze klantenservice via contact@mephisto-schoenen.be of telefonisch via 0472/40.20.73 met vermelding van jouw ordernummer en wij helpen jou graag verder.

Wij doen steeds ons uiterste best om al onze klanten, zowel in de fysieke winkel als online, de allerbeste service te bieden en kwaliteitsvolle producten te garanderen. Heb je toch een klacht? Neem dan zeker contact op met ons zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.

Hopelijk hoeft het zover niet te komen, maar naast onze interne klachtenprocedure, kan je - enkel in geval van een klacht bij online aankopen - steeds terecht bij het Europese ODR-platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr

Algemene vragen

Binnen al onze collecties, op uitzonderling van de Originals modellen hebben de meeste schoenen en een aantal sandalen een uitneembaar voetbed. 

Bij elke schoen/sandaal kan je in de kenmerken terugvinden of de zool al dan niet uitneembaar is. Via de filters kan je ook enkel de modellen zien die je met een steunzool kan dragen. Zo heb je onmiddellijk een duidelijk overzicht van de mogelijkheden. 

De collecties van Mobils & Sano zijn evenwel volledig toegespitst op mensen met steunzolen. Niet enkel beschikken deze schoenen en sandalen over een uitneembaar voetbed, de modellen zijn ook iets breder zodat de steunzool hier makkelijk in past.

Indien je nog verdere vragen hebt over onze modellen voor steunzolen kan je ons steeds telefonisch contacteren op 0472/70.20.73 of via mail contact@mephisto-schoenen.be

Over het algemeen zijn onze damesmodellen te verkrijgen van maat 35 tot maat 42 en de herenmodellen van maat 39 tot maat 46. In onze gesloten schoenen zijn ook halve maten te verkrijgen. Uiteraard hebben wij niet al deze maten altijd op voorraad.

Wanneer je een bepaalde schoen bekijkt, zie je onmiddellijk welke maten wij nog op voorraad hebben. Indien jouw maat niet meer beschikbaar is kan je altijd via de knop  "Maat niet gevonden? Hou me op de hoogte" je gegevens achterlaten. 

Wanneer je een bepaalde schoen bekijkt, zie je onmiddellijk welke maten wij nog op voorraad hebben. Indien jouw maat niet meer beschikbaar is kan je altijd via de knop ' Maat niet gevonden? Hou me op de hoogte' je gegevens achterlaten.

Heb je ergens een model gezien dat je niet op onze website kan terugvinden? Neem dan contact op met ons op het nummer 0472/70.20.73, via de chat op de website of mail naar contact@mephisto-schoenen.be

De foto’s van de producten worden in een professionele fotostudio gemaakt. De kleur die op het scherm van uw computer getoond wordt, kan verschillen vertonen met de werkelijke kleur van het artikel. Wij doen er echter alles aan om onze producten zo goed mogelijk in beeld te brengen zodat u als klant voldoende informatie krijgt.

Waarom bij ons bestellen

Bij elke aankoop krijg je een mooie klantenkorting*. Je spaart telkens 5% van jouw aankoopbedrag, zowel online als offline. Dit tegoed houden we bij op jouw digitale klantenkaart. Bij een volgende aankoop kan je deze som in mindering brengen. Tijdens de laatste stap van je bestelling 'de betaling' kan je ervoor kiezen om je openstaande klantenkorting in mindering te brengen.  Heb je al een klantenkaart in de winkel? Lees hier hoe je deze online kan gebruiken. 

*Het klantentegoed is niet van toepassing op afgeprijsde artikelen of bij aankoop van geschenkbonnen, onderhoudsproducten, veters, kousen, zolen en herstellingen. Het klantentegoed is niet cumuleerbaar met andere kortingen en wordt niet teruggegeven in geld of tegoedbon. 

Niet helemaal overtuigd van je bestelling? 

Wij aanvaarden terugzendingen binnen de 14 kalenderdagen na levering. Mail naar retour@mephisto-schoenen.be of bel naar 0472/70.20.73 om uw retourzending aan de melden.

Indien je in onze winkels omruilt is dit volledig gratis, een retour opsturen kan ook op eigen kosten. Dit kost bij Bpost ongeveer €5.

Voor bestellingen boven de 75 euro naar een Belgisch adres rekenen we geen verzendkosten aan. Dit is volledig gratis. Valt het bedrag van je aankoop onder de 75 euro, dan betaal je 5 euro verzendingskosten.

Wanneer je een bestelling plaatst vanuit Nederland bedragen de verzendingskosten 6,50 euro. Vanuit Luxemburg, Frankrijk of Duitsland komt dit op 10 euro.

Online betalen kan met Bancontact, Bancontact App, Payconiq, Visa, Mastercard, Maestro, Ideal, KBC online en overschrijving.

Om de veiligheid van jouw online transacties te verzekeren, werken we samen met Multisafepay. Alle online betalingen worden verwerkt via hun beveiligd systeem, waarmee je bankgegevens steeds versleuteld worden bij verzending over het internet. Verlies of diefstal van jouw identiteits- of kredietkaartgegevens wordt hierdoor tot een minimum beperkt.

Heb je hulp nodig bij het maken van je bestelling?

Wij helpen je graag verder!